Flåklypa Tidende

Flåklypa Tidene

Kunde: Nordisk Film
Kampanje: 
«Flåklypa Tidene»
Kampanjeperiode: 
24. desember 2015
Målgruppe: 

Plattform:
 Et fire siders midtoppslag i VGs papiravis på julaften

VG var en av flere andre nasjonale medier som ble utfordret om å bli den primære samarbeidspartneren for lanseringen av filmen «Solan og Ludvig –  Herfra til Flåklypa».

Filmen som handler om det tradisjonelle Osteløpet, skulle lanseres tett opp mot jul. Målgruppen var bred, og kunden var ute etter å engasjere foreldre og besteforeldre, for å sikre at de tok med seg familien, for å se filmen på kino.

Vår idé var å aktivisere og skape engasjement for familien med spill og underholdning i VG Helg og innholdsmarkedsføring i VG-avisa på selveste julaften. Dette ble gjort gjennom et fire siders midtoppslag med Flåklypa Tidende og annonse på forsiden. Kampanjen ble også støttet opp med digital annonsering.

– Idéen om å bruke papiravisen ble klekket ut i et svært godt samarbeid med Vegard Urke i Nordisk Film, Christel Dahl i Vizeum og Harald Gert Ekker i VG Annonse. Sjelden har jeg opplevd en mer konstruktiv og åpen prosess. Vi i VG Partnerstudio synes det er spennende å kunne utfordre, og ta i bruk alle VGs flater, og hva passer vel bedre enn papiravis for Flåklypa Tidende. Vil også understreke den lune humoren og selvironien som preget denne satsingen. Uhøytideligheten er svært viktig for å få et slikt prosjekt til å skinne, forteller innholdssjef i VG Partnerstudio, Svein Arne Haavik.

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!