Telefon fra Hamar

Telefon fra Hamar

Kunde: Norsk Tipping
Kampanje: 
Telefon fra Hamar 
Kampanjeperiode: 
August 2015 
Målgruppe: 

Plattform:
 Direktestudio med livestream og videoer, spørsmål og svar med Norsk Tippings egne eksperter, lesernes egne bilder og kontinuerlig oppdatering av konkurransen der du kunne vinne 1.000.000 kroner.

Se hele prosjektet her.

Norsk Tipping ønsket oppmerksomhet rundt et event der de ringte en tilfeldig telefonkiosk et sted i landet. Personen som tok telefonen vant 1.000.000 kroner. VG Partnerstudios løsning var å opprette et flermedialt direktestudio med livestream video, artikler, spørsmål og svar og stor grad av leserinvolvering.

630.000 unike brukere besøkte direktestudioet i løpet av de to ukene kampanjen foregikk, og stuntet skapte stort engasjement og konvertering.

Aktiviteten ble raskt plukket opp av pressen, og ble blant annet omtalt redaksjonelt 86 ganger, i 65 aviser (reach: 3,4 millioner mennesker), samt flere ganger på radio og gjennom Norsk Tippings partnernettverk.

Kampanjen nådde også svært mange gjennom sosiale medier – i stor grad organisk.

Caset vant to av seks priser på Content Marketing Awards 2016.

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!