Poddsen

Poddsen

Kunde: Norsk Tipping
Kampanje: 
Poddsen
Kampanjeperiode: 
Juni/juli 2016 
Målgruppe: 
Personer (i hovedsak menn) i alderen 20 – 40 år
Plattform:
 Podcast

Se hele prosjektet her.

Poddsen er annonsørinnhold for Norsk Tipping, og vår første podcast. VG Partnerstudio var først ute med å lansere en helkommersiell podcast I Norge.

Norsk Tipping ønsket å tiltrekke seg nye kunder til Oddsen gjennom å engasjere menn i alderen 20 til 40 år. Vår løsning var å utvikle en podcast som fokuserte på lett innhold om sport og daglige odds, i forbindelse med EM i fotball. Podcasten kunne sees som et VGTV-innslag eller høres gjennom Sound Cloud. Vi brukte VG-fronten til å spre innholdet.

Det ble publisert totalt ni episoder med Håvard Lilleheie som programleder, som i hver episode diskuterte sport med en ny kjendisgjest.

For å nå ut til nye spillere var det viktig at vi ikke snakket kun til de som allerede er veldig interesserte i fotball, men at hver episode hadde et variert morsomt innhold. Gjestene var derfor ikke kun fotball-spillere eller -eksperter, men også komikere og idrettsutøvere fra andre sportsgrener.

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!