Fra innsiden

Les saken

Fire bidrag videre i Medieprisen

Alexander Endsjø

Mediaforums Mediepris har som formål å «hylle de beste mediejobbene som er gjort i året som er gått.» Prisutdelingen foregår under Mediekonferansen i slutten av oktober, og VG Partnerstudio sendte inn fire vidt forskjellige caser i kategorien «Mediekampanje».
Da var det ekstra gledelig at samtlige fire caser er shortlistet og dermed videre i konkurransen.
De forskjellige casene, er:

«Snømannen» 

I forbindelse med kinopremieren til filmen «Snømannen» laget vi sammen med United International Pictures en kampanje som skulle vekke oppsikt og rette alles øyne mot den kommende filmen. Løsningen ble et univers hvor filmens hendelser ble omtalt som om det skulle vært ekte nyhetshendelser. Her kan du se kampanjen

«Hele Norge tester Thon Hotels»

Thon Hotels ønsket å nå ut til en ny målgruppe, ved å invitere «hele Norge» til å bo gratis på et valgfritt hotell mot at de leverte en anmeldelse av oppholdet. Det etterlatte inntrykket skulle være at det er mange gode grunner til å velge Thon Hotels. VG Partnerstudio laget en bred kampanje, med både artikler og videoer publisert på VG.no og Facebook. Her kan du se en av dem

«FIFA18»

EA Sports ønsket å nå ut til et bredere publikum med sitt fotballspill «FIFA18». Vi laget derfor en contentkampanje der vi ville vise at FIFA passer for absolutt alle. Kampanjen inneholdt og en konkurranse der én heldig vinner kunne vinne 100 000 kroner til sin idrettsklubb. Her er hele kampanjen samlet

«Opplev Norge»

Sammen med Innovasjon Norge ville vi vise nordmenn at Visit Norway og Norge ikke bare er for utenlandske turister å oppdage - det er også for nordmenn. Kampanjen bestod av seks reisereportasjer med ulike temaer. Her kan du se en av dem: Norges vakreste bileventyr