Fra innsiden

For andre år på rad vant vi gull i årets mediekampanje 


Amalie Gulbrandsen

Det ble stor jubel da seieren gikk til «NM i guacamole» og samarbeidet med BAMA. 

vg-partnerstudio-mediaforum_980x674.jpg

Tidligere i år var det høyt tempo i VG-huset da vi skulle kåre Norges beste guacamole, direkte fra studio. Hele VG Partnerstudio ble satt i sving, med et mål om å inspirere nordmenn og øke salget av avokado. 

I tillegg til enorm respons fra VGs lesere, viste også resultatet seg i butikkhyllene. BAMA kunne melde om 11 % volumvekst og 14 % verdivekst i salget av avokado etter kampanjen. Det er stort med tanke på at nordmenn allerede spiser hele 61 millioner avokadoer i året!

De gode resultatene gjorde at «NM i guacamole» gikk helt til topps i Mediaforums Mediepris i kategorien årets mediekampanje. 

– I kategorien mediekampanje vil vi hedre de mediene som har brukt sine kanaler på en ekstraordinær måte. Spennende tenkning og gode ideer som demonstrerer forståelse for annonsørens utfordringer, merke og målgruppe, skriver Mediaforum. 

Stor takk til Bama og Carat for at dere vil leke med oss! 

Les mer om kampanjen vi gjorde for BAMA her