Fra innsiden

Potet satte CTR-rekord! 

Amalie Gulbrandsen

Åtte digge potetretter fra BAMA tok nordmenn med storm, og hele 61 % klikket seg videre til oppskriftene. Det er godt over vår benchmark som vanligvis er på 2 %!

bama-potet-baktepoteter-1414.jpg

Åtte digge potetretter fra BAMA tok nordmenn med storm, og hele 61 % klikket seg videre til oppskriftene!

Det er ingen tvil om at mat engasjerer, men at det var poteten som skulle stikke av med tidenes høyeste CTR i VG Partnerstudio beviser at det enkle ofte er det beste. 

– Like sikkert som at jula kommer hvert år, er at VG-leseren er glad i potet. Sakene har klikket ekstremt godt fra fronten, samtidig som at rekordmange har klikket seg videre til Bamas egne sider, forteller Alexander Endsjø, front- og optimaliseringssjef i VG Partnerstudio. 

Artikkelen ble laget i swipe-formatet, et format som ble skapt for å formidle informasjon på en enkel måte til leseren, hvor KPIen var høy konvertering til kunden. 

I løpet av kampanjeperioden ønsket vi å utfordre CTR-resultatet enda ytterligere, og tech-teamet vårt gjorde noen små endringer som ga stor effekt: 

– Løsningen ble enkel. I stedet for å swipe til siden kunne leseren scrolle ned på mobil, og klikkfrekvensen økte fra 50 % til 61 %, forklarer Sandra Warvik, designer i VG Partnerstudio. 

Hva er suksessfaktoren? 

– Dette er innhold som gir leseren verdi. Nydelige bilder, gode og kreative oppskrifter, forklarer Endsjø.

Tusen takk til BAMA og Carat for et spennende samarbeid! 

Spent på hvilke oppskrifter som fristet nordmenn? Les artikkelen med åtte digge potetretter her