Fra innsiden

Les saken

VG Partnerstudio kåret til «Årets content marketing-byrå»

Line Blokhus

For andre gang ble prisen «Årets content marketing-byrå» utdelt under Byrådagen, og VG Partnerstudio klatret helt til topps.

Torsdag kveld var det feststemning på Månefisken i Oslo da Kampanje inviterte byråbransjen til Byråprofil-kåringen for 2018, der det ble kåret vinnere i fem kommunikasjonskategorier: beste reklamebyrå, PR-byrå, mediebyrå, teknologi- og designbyrå og content marketing-byrå.

– Det er utrolig stort å bli årets content-byrå. Vi har hatt et mål om å vinne denne kåringen, så nå er vi både stolte og glade, sier daglig leder i VG Partnerstudio, Jonas Ibsen Brynildsrud.

– Vi vil også takke alle våre kunder og alle våre samarbeidspartnere og kollegaer i VG og Schibsted. Dette er teamwork, og det er mange flere enn oss i VG Partnerstudio som har bidratt til denne seieren. Konkurransen i denne kåringen er svært sterk, men nå har kundene talt, og dette må vi selvsagt feire.

Årets content marketing-byrå 2018:

  1. VG Partnerstudio
  2. Redink
  3. Metro Branding
  4. Iprospect

Undersøkelsen som danner grunnlaget for kåringen gjennomføres av Kampanje i samarbeid med Kantar TNS. Byråprofil har blitt gjennomført blant norske annonsører helt siden 1970-årene, og formålet har vært å måle reklamebyråenes profil og omdømme, i tillegg til styrkeforholdet mellom byråene. I år ble 60 byråer vurdert, og 51 byråer hadde tilstrekkelig med vurderinger til å bli rangert ut fra de 3071 besvarelsene fra Norges største annonsører og medlemmer av Kommunikasjonsforeningen og IKT Norge.


5.png