Da «Skjelvet» rammet hovedstaden

Fantefilm

Løsning

Vi valgte å dele opp kampanjer i to deler, som tok for seg henholdsvis det faktum at et jordskjelv kan ramme Oslo når som helst, og hvorvidt Oslo er beredt på et eventuelt jordskjelv og de følgende det kan føre med seg. Å utvikle artikler som skiller seg ut hva gjelder design og tema var svært viktig, og det lønnet seg, for interessen for kampanjen var overveldende. Kampanjen leverte også resultater som er klart bedre enn hva som kunne forventes hva gjelder både lesetid og klikk til billettkjøp. 

Om oppdraget

Fantefilm og Nordisk Film har gjennomført en kampanje sammen med VG Partnerstudio i forbindelse med kinopremieren av deres nye store kinofilm «Skjelvet». Oppmerksomhet rundt filmpremieren, avspillinger av traileren og trafikk til billettkjøp var viktige KPI-er for kampanjen. 

30 prosent av sidevisningene førte også til en traileravspilling

Samlet hadde artiklene over 450.000 sidevisninger

Besøk andre sak

Copyright VG Partnerstudio 2018

Spørsmål om innhold?

haavik@vg.no

Spørsmål om annonsering?

anne.bolstad@vg.no