Bare Du - kampanjen, livsstilsendringer for folk flest

Helsedirektoratet

Les saken om søvn

Interessant fakta

Interessant fakta

Interessant fakta

_C1Q6462.jpg
MWanvik__VG__DSC4532.jpg

Hvordan jobbet vi

For å kommunisere tydelig til målgruppen ønsket vi å fortelle ekte historier med ekte mennesker som hadde fått til endringer i sine liv. Endringer som leserne kunne la seg inspirere av, fremfor å se på disse som et utopisk mål.

Vi ville at mange skulle kunne kjenne seg igjen, derfor delte vi første sak inn i fire artikler, med fire caser i ulike aldersgrupper.

_VGP6199.JPG

Om oppdraget

På vegne av Helsedirektoratet skulle vi kommunisere at livsstilsendringer kun kan bli gjort av deg selv, og at det faktisk kun er du selv som kan ta avgjørelsen om å ta grep rundt din egen situasjon. I første omgang var tematikken livsstilsendringer knyttet til fysisk aktivitet og kosthold.

For Helsedirektoratet var det viktig å bygge kunnskap og kjennskap til hvordan man med enklere grep kan få til en litt sunnere livsstil, og at det er mulig å få til slikt også uten å besøke treningssenter. Dessuten ønsket Helsedirektoratet trafikk til forskjellige verktøy og apper som kan hjelpe forbrukerne til å spise sunnere eller bevege seg mer.

Målgruppen var primært lite aktive menn og kvinner fra 35 år og oppover.


_VGP6293-2.jpg