Alle vil ha mat-inspirasjon!

MENY

Link til ukens meny

Interessant fakta

Interessant fakta

Interessant fakta

H8moKbkuT_2100.jpg

Løsningen

Vi valgte å løse dette med et todelt konsept som vises i en splittet inngang på VG-fronten: En artikkel og en ukemeny, som ligger på hver søndag hele året. Artiklene som produseres følger råvarenes sesong, merkedager eller aktuelle temaer -  noe som også reflekteres i ukemenyene.

StickyFingers2.jpg

Om oppdraget

MENY ønsket etter en mangeårig Godt.no-samarbeid å videreutvikle konseptet for å fortsette å inspirere nordmenn på kjøkkenet. MENY ønsket å øke trafikken inn til egne hjemmesider, hvor det bugner av oppskrifter og gode artikler om alt fra den norske ostereisen til den beste turmaten.

Resultater

Det nye konseptet har virkelig løftet MENYs tilstedeværelse på VG-fronten. I løpet av den første måneden kampanjen var på fikk de fire søndagene 230.000 sidevisninger, og en click-through-rate på 21,3 prosent. Det er 1065 % bedre enn benchmark på CTR, og førte i februar til nærmere 50.000 klikk videre til MENYs egne sider.

uke8.jpg