Vi vil hjelpe Norges kommende stjerner

Statoil Morgendagens Helter

Over 600 000 avspillinger av videoinnholdet

Løsning + resultat

Første runde var høsten 2017. Da portretterte vi flere musikk-, idretts- og realfagstalenter, og det med stor suksess. Så stor at Statoil kom tilbake for mer. Vinteren 2018, samtidig som de olympiske lekene i Pyeongchang, gikk en kampanje om Norges største langrennstalenter ut. Der fikk Schibsteds brukere blant annet bli med på innsiden av junior-VM i Sveits og møte Thor Hushovd i Monaco.

Resultatet av kampanjene har vært en svært fornøyd kunde, med masse oppmerksomhet og engasjerende innhold.

Om oppdraget

Statoil har i mange år vært assosiert med unge talenter og deres Morgendagens Helter-program. Men den siste tiden har de sett en dreining mot at andre norske merkevarer overtok denne posisjonen. Det ønsket de å reversere – gjennom annonsering og innholdsmarkedsføring i Schibsted. 

I to runder har vi med Aftenposten Brand Studio produsert innhold for Statoil til kampanjen. Vi har publisert artikler med bilder og video som har blitt distribuert via VGs forside. Men vi har også brukt Snapchat og Statoils egen Instagram-konto.

Copyright VG Partnerstudio 2018

Spørsmål om innhold?

haavik@vg.no

Spørsmål om annonsering?

anne.bolstad@vg.no